Dressyrpass




Idag blev Ajax lite smått irriterad, för Elaine (som är dressyrfantast) hittade Ajax's småfel, och då blev han riktigt förbannad för hon gjorde något åt det. Men sen släppte han riktigt fint mot slutet, gjorde öppna sluta,
skänkelvikningar, och flyttade rumpan fram & tillbaka. Eftersom jag inte har en dressyrsadel så blir det genast mycket svårare att både komma åt honom och rida just dressyr. Vi kom även fram till det att han behövs arbetas i en överdrivet låg form. Och att han kan få hänga sig lite i bettet, annars så får han den där
konstiga nackformen efter ett tag. Sen så märkte hon att han stannade så fort hon tog lite i tyglarna, så nu betyder det att jag måste rida med mer ben :(

Så ska försöka få Elaine att rida Ajax iallafall 1 gång i veckan. Och ja han kanske även startar en liten dressyrtävling med. Dum som jag är så tog jag inte med kameran idag, när det såg så himla stiligt ut. Men lägger upp en äldre bild från i somras :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0