Snel hest


(bild från förra veckan när jag longerade honom)

Igår red jag aldrig pga äckelvädret, blåste storm typ! Så stod och pysslade
om han xtra länge istället :) han uppskattade det mestadels. nyfriserad och genomborstad!
Dock hände lite tragiska saker, ajax box fönster gick sönder i blåsten
så det låg glas splitter över hela hans box. när man stod där inne och
plockade upp det man såg, så kunde värsta vindpusten komma, så det flög glasbitar
i 140 km/h, tänk OM ajax stod inne? Jävlar, tackar gud för Jenny inte tog in dom.

Idag blev det lång-dag åkte ut redan vid 12. Först mockade jag hans otroligt "rena box"
fick som sagt lägga in helt nytt spån, trodde det skulle vara rent, men dessa små
maikyl bajskorvar ligger överallt. aaargh!
Sen red jag, skrittade först ut runt byn i snabb skritt, (hårt underlag= (Y))
sen in i ridhuset (eftersom paddocken var dyngsur efter allt regn) lade inte upp några bommar
eller övningar idag, utan red dressyr! Ett riktigt dreyssrpass, helt otroligt. I know!
Jag rider på pelham, 3-delat och hack (som jag byter mellanåt) Idag var det pelhamet
som satt på. Och han går i en sån mycket lägre form, vilket jag vill uppnå. Så
kan inte säga mer än att han var så himla fin idag. Och jag försöker att sluta
smacka (som jag alltid gör) kändes tomt på något vis, men gud så duktig jag var
som var helt tyst och använde skänklarna istället (creds for me)..

Var mycket galoppombyten, skänkelvikningar och ökningar, mycket varierande med andra
ord, så det inte blev för tråkigt. Imorgon ska jag evt hoppa, försöka hitta någon
bra övning.




Söta nelli bus som hänger läpp för jag störde henne! hihi


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin blogg, söt häst :)

2009-11-19 @ 20:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0